tisdag, augusti 14, 2007

Svenne "Sälen" Olsson

Förvånad blev jag igår när jag gick en kvällspromenad ner mot Ljusnans mynning. I vattnet såg jag nåt som förbryllade mig en aning.

Den förre storbacken i Broberg och numera tränare i samma lag, Svenne "Sälen" Olsson, låg och plaskade och svalkade sig med ett skönt kvällsdopp.


Men Svenne, vet du inte att det är badförbud där nedanför kraftverket? Väldigt vågat kvällsdopp må jag säga, vattnet är mycket strömt där. Och var det inte väldigt kallt i vattnet?


3 kommentarer:

  1. När tropikens värme står som spön i backen har man inget val

    SvaraRadera
  2. Så sant, så sant. Eller så var det nåt med "fönt ja´ en körv, så huppe ja´i älva"

    SvaraRadera
  3. Så kan det va, sant är iaf att nåt s(k)äl hade han!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.