lördag, september 22, 2007

Vi fixar det

Den på förhand roliga fotbollshelgen utvecklade sig till det rätta. Söderhamns FF säkrade avancemanget till tvåan idag. Och det var ju förstås roligt. Äntligen har vi ett kommunlag i tvåan igen, var några år sedan senast.


Men vad roligare var, Trönö dängde dit serieledande Rengsjö och tog ett stort kliv närmare kvalplatsen till trean. Matchen slutade 2-1 till det stolta blåvita.
Och precis som jag önskade innan matchen, så fortsätter han Wallgren att leverera på ett imponerande sätt. Båda baljorna idag kom självklart från Wallgrens fot. Nu är han uppe i imponerande 34 mål, på 21 matcher. En match återstår och den är mot jumbon Harmånger som med en seger så här långt på säsongen inte ska kunna hota Trönö på deras egen hemmaplan. Samma jumbo tar imorgon emit huvudkonkurrenten Ljusne....

Han Karlsson undrar hur jag inte kunde ta upp B-lagets heta avslutning i division 6..
Jag ska göra det imorgon Karlsson, jag lovar och när jag lovar så håller jag det.

Nu över till en helt annan sport i en helt annan ort. Bandy, Champions Cup i Edsbyn. Broberg hade en chans att roffa åt sig andraplatsen på B-halvan. Men då var seger mot gurkorna från Västerås ett måste. Inte många räknade med det men Broberg ville annat och gav VSK en rejäl fight.

Ett straffavgörande gav till slut VSK segern och det tycker jag är imponerande från Brobergs sida. Bra gjort grabbar.
Nu får vi isället spela match 5-6 plats imorgon. Matchen spelas 13:45 imorgon och motståndet blir sannolikt Uralskij Trubnik.
För ingen kan väl på allvar tro att det trötta orangeblå laget från staden som Gud glömde kan hota Trubnik?!

Inte jag i allafall.


Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.