måndag, oktober 22, 2007

Lördagens stora fynd

Under fjolårets upplaga av Exte World Cup så gjorde jag bort mig.
Rejält.
Det är lite av en tradition att byta halsdukar med olika lags supportrar under cupen.
Och när en supporter till Dynamo Moskva bönade och bad om att få byta halsduk med mig så gick jag med på det.

Det var sonen som skulle ha den, då han samlade på halsdukar.
Okej.
Jag kan köpa en ny när jag kommer hem tänkte jag.
Inga problem.
Men till min stora förskräckelse så hade man bytt till en ny modell.
En ny, mycket fulare modell än den tidigare.
När jag dessutom insåg att den Dynamohalsduken jag bytte till mig var borttappad så blev besvikelsen total.

Men.
I lördags tänkte jag iallafall stålsätta mig.
Och köpa en ny av den den där fulare modellen.
Måste ju ha en haldsuk även under kommande säsong.


Och då låg den där.
Som en uppenbarelse.
Den förra, mycket vackra modellen.

Hur det gick till, det vet jag inte.
Kanske gick man tillbaka till den här modellen, efter påtryckningar.
Kanske är det ett restparti som finns kvar.
Spelar ingen roll.
Ordningen är återställd.
Nu kan vi rulla nystan!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Det är viktigt med fina souvenirer. Själv har jag Timo Oksanens svarta och ljusblåa matchställ från säsongerna 2004/2005 respektive 2005/2006 hängandes på väggen ovanför dataskärmen. Både givetvis signerade av mäster själv.

    SvaraRadera
  2. Det där är vi Brobergare lite avundsjuka på.
    Kan inte fatta varför inte Broberg också kan auktionera ut sina gamla tröjor.
    Här är det istället ungdomslagen som får ta över när A-laget får nya matchdräkter. Det är ju visserligen också bra ur ekonomisk synpunkt.
    Men ändå.

    Brobergsledningen kan ju inte ens få tummen ur och hålla med aktuella matchtröjor till försäljning. Jävligt tråkigt.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.