söndag, november 18, 2007

Dagens Bandy

Idag rullar nystanet på fem elitseriearenor.
För oss som har våra sympatier hos det vackra gulsvarta laget så är det snustorrt när det gäller bandy just nu.
Vi har överlevt över hälften av det orimligt långa uppehållet nu och vi går strax in i matchvecka.
På fredag ska Vänersborg få sota för våra inledande förluster.
I brist på bandy här hemma så kan man ju roa sig med att tippa utgången i dagens matcher.


En match har redan spelats, Hammarby - Gripen och den slutade med seger 8-3 för Hammarby. Gripen har än så länge infriat mina förväntningar och blir som jag förutspått en stark avstigningskandidat.

Andra matcher idag

Sandviken - Västerås
Tungviktsmöte tidigt. VSK vann enkelt sin premiär mot Hammarby. SAIK hade det betydligt svettigare mot gulsvart och fick turligt med sig båda poängen hem efter avgörande på övertid.
Här blir det VSK seger med 5-4

Tillberga - Motala
Förlust för Tillberga i premiären, seger för Motala.
Hemma vinner Tillis med 6-4.

Villa - Sirius
Förlust för Villa i premiären, seger för Sirius. Här blir det tvärtom.
Hemmaseger med 7-3

Vänersborg - Vetlanda
Två lag som förlorade premiären och efter dagens match så står Vänersborg fortfarande på noll poäng. VBK vinner med 8-4




Andra bloggar om: , , ,

11 kommentarer:

  1. Vid min Robert Lind hoppas jag att du är en bättre tippare idag än igår, å andra sidan fotboll och bandy äro två skilda sporter!!
    Men 8-4 till di gule låter ju som en sång ovan regnbågen!!

    SvaraRadera
  2. Jag lovar dig att jag är bättre idag.
    Jag må vara fotbollskunnig, men inom bandyn så är jag expert ut i fingerspetsarna!

    SvaraRadera
  3. ... han löver å löver, experten ... hmmmm ... men två rätt fick du, de var bra ...;-)

    SvaraRadera
  4. Två rätt??
    Nej, det blev väl bara ett rätt.
    Men det är tidigt på säsongen även för experten...

    SvaraRadera
  5. .. ett rätt. Lästa jag så fel, ja jag missade att du trodde på Västerås, ursäkta. Men nu blev det ju bara 1 rätt, så jag får väl ta tillbaka mitt "de var bra ...;-)"

    SvaraRadera
  6. .. ett rätt. Lästa jag så fel, ja jag missade att du trodde på Västerås, ursäkta. Men nu blev det ju bara 1 rätt, så jag får väl ta tillbaka mitt "de var bra ...;-)"

    SvaraRadera
  7. Snygg blogg. Klart läsvärd. Inte så hög Schulman-faktor och det är väl bra. Hanebo

    SvaraRadera
  8. björn: rätt ska vara rätt, även det som är fel...?

    hanebo: inte speciellt hög schulmanfaktor. rekommenderar dagliga besök här för att inte missa några dallasklubbor eller spapshjälmar.

    SvaraRadera
  9. Spapshjälmar??
    Jag väntar ...
    Med eller utan Tumba!

    J*vla feltippare ;-)

    SvaraRadera
  10. Har faktiskt en spapshjälm som ligger och skräpar någonstans. Ska leta fram den.

    Det är inte jag som tippar fel, det är lagen som spelar fel.

    Även ikväll spelar de fel, Motala leder i detta nu med 5-2 mot Villa!
    Motala ska ju hamna näst sist i år och åka ur...

    SvaraRadera
  11. Ja det var det jag menade!
    Skrev jag att du tippade fel, f'låt hä va inte mening'n ...

    Motala hemma på lyrbandystadion är inte att leka med!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.