måndag, november 19, 2007

Verkligen wow!

Besökte tandläkaren idag.
Skulle egentligen ha gjort det i september.
Men det sköts lite på framtiden.
Tandläkaren var en tysk gentleman i 50 årsåldern.
Han var mäkta imponerad av mitt garnityr.

Dialogen oss emellan gick ungefär såhär:

Tysk tandläkare: Ojojoj...! Wow alltså!
Jag: ...hngg..
Tysk tandläkare: Inga fyllningar. Wow alltså! Du är 24 år alltså. Wow alltså!
Jag: Vad betyder det där då?
Tysk tandläkare: Det är positiv! Verkligen wow! Den ser man inte ofta, vuxen man med inga fyllningar. Verkligen wow. Imponerad är jag.
Jag: Tackar, tackar

Det hela tog ungefär 5 minuter och jag har klarat ännu ett år utan att dra på mig karies. Undrar hur länge det kommer att hålla. 24 år och aldrig ett tandproblem.


Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

  1. I det här fallet så hoppas jag att min tid inte kommer. Tandproblemen kan få komma när jag är gammal och tänderna har tappats.

    SvaraRadera
  2. För din skull hoppas jag det också :-)

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.