måndag, november 19, 2007

Dallasklubban

Fick en bild mejlad till mig häromdagen.
Mejlet kom från en av de stora gulsvarta supportrarna.
Det allra roligaste med denna supporter är att han bor i Bollnäs.
Eller rättare sagt i Hanebo som ligger utanför Bollnäs.

Har många gånger tänkt på honom när jag har känt mig som mest illa till mods efter en förlust mot Bollnäs.
Då har jag tänkt, att han måste ha det bra mycket värre som både bor och jobbar i Bollnäs. Kan inte vara lätt. Imponerande bara det.

Bilden föreställer en autentisk Dallasklubba. En från 1969.
Supportern i fråga, som synes heter han Stefan, fick den av Göran "Dallas" Sedwall som nioårig grabb och detta innebär givetvis att Dallas för alltid kommer att vara Stefans största idol.


Själv är jag lite för ung för att minnas Dallas på planen. Men jag njuter av klubban.
Dock så känner jag mig inte riktigt tillfreds med att klubban befinner sig på Bollnäsmark. Du låser väl ordentligt om dig och klubban på nätterna, Stefan?!

Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

  1. En äkta Dallasklubba ooops!!
    Hade en gång en sån, sköt lika hårt som han Claesson gjorde senare, jag gjorde det en gång han gjorde det varenda gång!!

    Jag har sett Dallas, han spelade i Mjölby AIF och det var fruktansvärt dålig is, rena rama mesosten.
    Dallas stod i mittcirkeln och delade ut bollar så fick dom andra åka i gruset!!
    Det var en kvalmatch mellan VBK och Mjölby, minns tyvärr (ärligt) inte hur det gick, long time ago ...
    Minnet jag har tappat mitt minne ...

    SvaraRadera
  2. Själv har jag ju inte sett Dallas spela, men jag har sett honom arbeta - som vaktmästare. Alltid något.

    SvaraRadera
  3. Alltid något, men hade han tofsen på mössan kvar då??

    SvaraRadera
  4. Härligt äntligen nåt som är sig likt i bandyvärlden ...

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.