torsdag, mars 13, 2008

Om inte du kan stava så kan inte jag prata


Ni som såg matchen mellan Edsbyn och Västerås på TV förra veckan såg kanske också i halvtid när gamle spelaren Fredrik Mix hade kallats in som "expert" för att avhandla hälsingebandyn. Hur och varför han fick uppdraget har jag ingen aning om, men det måste varit brist på expertis. Allvarlig brist.

Surfade in på Mixmannens blogg, brukar göra det ibland. Där fann jag att Mixmannen publicerat ett mail som han fått från en upprörd bandyvän. Mailet lyder som följer:

"Hej!
Jag undrar vad du menar med att det är onödigt med 4 hälsingelag i högsta serien?
Ett lag som Ljusdals BK hoppas jag verkligent tar sig upp igen. Ditt på hopp av deras sattsning tycker jag verkligen inte var bra feedback till den klubben som verkligen vill gynna bandyn och sattsa på ungdommar. Jag vill bara ha en förklaring av vad du mena med det? "

Till svar skickade då Mixmannen följande dräpande kommentar:

"Det ska jag göra när du lärt dig att stava (speciellt ditt namn)."

Tillåt mig att småle. Svaret kommer alltså från mannen som en vecka tidigare stått i direktsänd TV och hakat sig på ungefär var tredje ord och gett akuta talsvårigheter ett ansikte. Jovisst, alla kunde se att han var upp över öronen nervös men ska man ställa sig i TV och "tycka"
i egenskap av expert så bör man ha kontroll över sin scenskräck.

Kommentarerna han hasplade ur sig var också på den nivån att man lika gärna hade kunnat plocka vem som helst från läktaren och ändå fått samma nivå på expertutlåtandena.

Och jag undrar också, vad har han egentligen emot Ljusdal? Märkligt att han uttryckte sig så... När Mixmannen spelade i Broberg så minns tyckte jag bättre om honom. Bättre på planen än bredvid. Han var en riktig slitvarg.


Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.