onsdag, mars 26, 2008

There´s a long way to heaven, a short way to Hellsingland!

Ikväll är det dags för min revansch. Ikväll ska jag fanimig inte missa en låtjävel! På helspänn längst fram vid den lilla krogscenen ska jag stå och luta mig lite coolt mot bardisken. Och insupa de sköna tonerna från Hellsingland Underground. Kanske även insupa någon kall pilsner.

Bandet med Charlie Granberg från Ljusdal i spetsen har haft en snabb karriär med kurva uppåt. Deras absoluta debut och första spelning var den som de gjorde på fesivalernas festival i juli 2007, Bergesbofestivalen. Nu är första plattan ute på marknaden och den får strålande recensioner. Och jag är böjd att hålla med. Dessutom väntar releasepartyn i Österrike, Bosnien och i självaste Nashville.

Men frågan..
Hur fan får de plats alla 6 på den minimala scenen på Jekyll&Hyde??
Det löser sig nog, sa han som sket i vasken.

Hellsingland Underground - Lost in the Woods



Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.