lördag, april 12, 2008

Nedräkningen - 16 dagar kvar

16 dagar kvar

Vi är ännu kvar hemma. Om det helt plötsligt blir tyst som i graven här på huvudläktar´n utan att det har meddelats så kan man nog anta att vi har skyndat iväg till Hudiksvall och förlossningsavdelningen. Så, nu vet ni det.

Skulle ju kolla nappstorlekar igår, men det glömde jag såklart. Såg precis i detta nu att ett par som var med i vår föräldragrupp hade nedkommit med en son i torsdags. Drygt två veckor över planerad tid. Detta framkallade rysningar hos Anna, som inte har det minsta lust att gå över tiden. Inte ens en minut. Nu ska vi titta på reprisen av Barnmorskorna och bli lite uppjagade igen. Det är åtminstone min reaktion när jag tittar på på dessa förlossningsprogram. Tanken på att jag själv ska stå där och profylaxandas inom en väldigt snar framtid får mig att känna mig väldigt oförberedd. Huvva.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.