torsdag, april 10, 2008

Nedräkningen - 18 dagar kvar

18 dagar kvar

Det börjar på allvar att dra ihop sig. Och jag har inte packat ner de tillhörigheter jag har tänkt att ta med mig till BB. Ska göra slag i den saken innan den här veckan är slut. Man brukar tala om att en graviditet är fullgången mellan 38-42 veckor. På söndag har vi passerat 38 fulla veckor och är alltså fullgångna. Det kan egentligen vara dags närsomhelst då och det är inte utan att det känns att det närmar sig.

Man blir som förstenad ibland när man tänker på hela grejen. Som nyss när jag var i tvättstugan och fick syn på skötbordet och alltihop kom över mig som en snölavin. Blev helt fast i mina tankar på att det kommer att ligga ett litet knyte där om nån vecka. Känns nästan som att jag själv låg på ett skötbord ganska nyligen, även om jag förstås inte minns det.


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Ja, det närmar sig med stormsteg. Jag tror inte man förstår att man blivit förälder förrän man kanske varit hemma några dagar, då har det kanske hunnit och "landa".

    /Moster Sara

    SvaraRadera
  2. Det är nog så. Man trodde man skulle ta in det ju närmare det lider, men dte är nog snarare tvärtom.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.