torsdag, april 10, 2008

Janssons Musik - del 15

Det var ett tag sedan ett nytt stycke musik dammades av i den långa serien om Janssons musik. Idag är det dags och jag tänkte nu slå två flugor i en smäll. Idag är det så att en av mina absoluta favoritmusiker och artister firar sin 62:a födelsedag. Det här är mitt sätt att salutera honom för den nya årsringen. Inte nog med det, sjävla syftet med den här serien är ju att hylla musiken och musikerna, så det blir den andra flugan vi slår i samma smäll. Nu när jag tänker efter så blir det ju tre flugor i samma, då videon vi ska se är en duett med en annan musiker som rankas mycket högt i min lista av musik.

Den som fyller år och det vi ska se är Mikael Wiehe, denna fantastiska textförfattare. I klippet sjunger han duett med en Joakim Thåström. Mycket nöje!

Mikael Wiehe & Thåström - Keops Pyramid



Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.