måndag, april 07, 2008

Vykorten - del 28 Sing- Sing 2

Kvarteret Katten på Trädgårdsgatan. Har tidigare figurerat i den långa serien om vykorten, då gestaltat från högre punkt.


Som nämnts tidigare i den här serien så är detta huset där min far bor. Den lilla lastbryggan man ser på den vänstra sidan av huset, efter de tre första fönstren, är faderns altan. Den använder han dock aldrig nuförtiden. Här saknade huset sin nuvarande fasad och ser därför inte ut som det gör i dagsläget. Men som av en händelse....


...så har jag en bild. Ungefär veckogammal bild men vädret är lika grått idag, fast mycket blötare. Här har huset får plåtfasad och alla lägenheter har utrustats med balkonger. I det gula huset som skymtar till höger och som även skymtar lite på vykortet, där har bandystjärnan Jonas Nygren bott till alldeles nyss då han flyttade där ifrån!

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

  1. Men hallå!
    Dom har ju bara flyttat balkongerna??
    Dom satt ju på gavlarna först men nu sitter dom på långsidan??
    Ligger Hällåsen i närheten?
    Om så är fallet kan jag förstå flytten, för bandy, ska enligt våran nya tränare ses från långsidan :)

    SvaraRadera
  2. Men hallå!
    Du har rätt i att balkongerna på gaveln är flyttade, men jag har anledning att tro att alla lägenheter inte hade sånt lyx som balkong tidigare.

    Hällåsen ligger hyfsat i näreheten, några långlyror bort. Men det ligger i den riktning som gaveln pekar så det var troligtvis inte därför dom flyttade balkongerna. Flytten kan dock ha med bandy att göra ändå, man ville ha utsikt över min "landbandybana" som jag hade på gatan bakom om vintrarna.

    SvaraRadera
  3. Din landbandybana, den s.k. Gavlerinken :)

    SvaraRadera
  4. Nej, den hette Jansson Arena

    SvaraRadera
  5. Ja jag vet men i den småländska pressen kallades den Gavlerinken när Gavlerinken var ersatt av den nya modäna arenan i Gävle ...
    1-0 till Brynäs i detta nu!

    SvaraRadera
  6. Såg det i detta nu!
    HEJA Brynäs!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.