söndag, maj 11, 2008

Tre fotbollstabeller

Säsongen är igång på allvar och det är wunderbaum! Har inte haft möjlighet att se en enda match såhär långt och jag är heller inte helt tillfredsställd med hur mitt favoritlag sköter sig i detta skede. Stolta Trönö IK har inlett knackigt och åkte i fredags på sin andra raka förlust på lika många matcher. Man är parkerad i den nedre regionen och det måste bli ändring på det här, snarast! Annars kanske undertecknad måste leta fram ett par dobbade skor och börja pendla till Trönö IP. Och det misstänker jag att laget helst av allt vill undvika.


För klubbens B-lag, eller andralag, som huserar i sexan började säsongen med en seger och den andra matchen avverkas i detta nu. Trots att Kapten Karlsson är just kapten så har han inte mobilen med sig innanför benskyddet under match så resultatet har jag ingen aning om. Inte ännu.


För kommunens representations lag i Tvåan Norra Svealand, Söderhamns FF, har säsongens inletts godkänt ändå. Fyra poäng på lika många matcher är godkänt som nykomlingar. Speciellt när man i nuläget ligger ljusår efter de andra lagen när det gäller träningsmängd på gräs och på fullstor plan.


Om ungefär 45 minuter spelar brögänget Ljusne mot Strand i den översta serien. Vet inte om jag orkar bry mig om det. Ska vara för vädret då...

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.