söndag, maj 11, 2008

Dagens Staket

Tillbaka från min cykeltur. Det blev inga nyspottade dazz. Väl hemma så förevigade jag den nya staketet som numera hägnar in den lilla täppan. Nu kan lilla jycken vara fri på gården hur mycket hon vill utan vi behöver oroa oss över att hon ska attackera grannarna.

Staketet snickrade vi ihop i veckan, jag och far min. Ett fint samarbete resulterade i ett bra staket som fyller sin funktion. Vi gjorde det enkelt för oss och förankrade staketstolparna i slipersen som ligger på marken. Det blev förstås lite svajigare än om vi hade gjutit stolparna i backen. Men samtidigt så är det inte heller något kravallstaket.

Den lilla problemlösning vi fick ta tag i var hur vi skulle lösa grindfrågan. Jag ville inte dundra ner stolpar på infarten för att göra en liten grind utan min tanke var att den delen som hänger vid "öppningen" ska vara portabel och kunna tas bort om vi vill köra in bilen på uppfarten. Lösningen blev som jag tänkt mig, en lång grind som är förankrad med rejäla gångjärn i väggen på uthuset och står med ett stöd som går ända ner i backen på motsatt sida, för att minska belastningen och för att man ska kunna ställa ner den på marken i öppet läge. Funkar kanon!

Det ska nu bara färgsättas i vitt. Tror jag.




Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Ojojoj, det bidde ju kanoners det där! Händigt! Nu kan lilla Tuffla gå lite lös som hon vill...och sedan lillknodden också när hon växt på sig lite :o)

    Lycka till med det nya jobbet idag!

    Kram Sara

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.