fredag, september 19, 2008

Det blev ju precis som väntat

Ljuvligt.
Alltid ljuvligt att tvåla dit det omåttligt anskrämliga laget från vår västra grannkommun. Dom sprattlade till några gånger men Stefan "81:an" Larsson dödade snabbt de små ljusen av hopp som tändes. Sveriges snabbaste bandyspelare hängde hela fem baljor ikväll och ligger på andraplats i skytteligan.

Nu kan vi krypa till kojs och suga på den här karamellen en stund. Säsongens andra derbyseger. Hoppas nu bara att mina supportervänner klarar sig igenom Bollnäs utan att bli utsatt för stenkastning.

Sa jag det förresten?
Sa jag att jag nog ska sova i matchtröja nummer 81 inatt?
Bandy är en ljuvlig sport. En sport så rar.

Boomp3.com

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

  1. Grattis!
    Årets första seger eller??

    Sveriges snabbaste??
    Sätter mina småländska slantar på unge herr Edlund.
    Huvva, huvva!!

    Sa jag det?
    Sa jag att vi har två raka!!

    Tyvärr åker min buss söderut :))

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Årets första seger eller??

    Sveriges snabbaste??
    Sätter mina småländska slantar på unge herr Edlund.
    Huvva, huvva!!

    Sa jag det?
    Sa jag att vi har två raka!!

    Tyvärr åker min buss söderut :))

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Årets första seger eller??

    Sveriges snabbaste??
    Sätter mina småländska slantar på unge herr Edlund.
    Huvva, huvva!!

    Sa jag det?
    Sa jag att vi har två raka!!

    Tyvärr åker min buss söderut :))

    SvaraRadera
  4. Har du fastnat i tangentbordet eller?

    Årets första?!
    Det var ju årets andra bara mot Bollnäs och årets femte totalt!

    Edlund skulle nog vara en halv planlängd efter Larsson.

    SvaraRadera
  5. Tre gånger gillt :)
    Nä satt på bussen och det blev nåt strul med uppkopplingen kan jag tänka!

    Va!!
    Har ni vunnit så många??
    Räknar du in rinkbandyn då?? :)

    Jag har iofs aldrig sett han Larsson, men har du sett Edlund??

    SvaraRadera
  6. Vi har ju vunnit mot Bollnäs gånger 2 och mot Vodnik och Ljusdal, så nej, vi har bara vunnit fyra.

    Jag har sett han Edlund. Men han Larsson har jag aldrig hunnit sett. Det går för fort

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.