fredag, september 19, 2008

The Facer

Det finns, eller fanns, ett svenskt rockband som hette The Facer. Vart de är nu har jag ingen aning om , har googlat mig svettig vid något tillfälle men blir inte ett dugg klokare. Det här bandet var iallafall smått fantastiskt och speciellt då deras liveakter. De släppte två album med ungefär ett halvårs mellanrum och sen dog det bara. En kort med intensiv succé. Varför frågar jag mig. Varför?

Den här videon tillhör en av de allra bästa låtarna och är ju lite kul i sig. Bandet smackar upp utrustningen på diverse offentliga platser, trycker på play på bergsprängaren och börjar röja. Detta gillas som synes inte av ordningsmakten. En annan rolig grej med bandet är att sångaren, Poul Perris, tycks ha en munstorlek motsvarande Mick Jagger och Steven Tyler tillsammans.

The King of Expectation




Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. En av de bästa låtarna som någonsin kommit från det här landet

    SvaraRadera
  2. Det är jag beredd att hålla med om!

    SvaraRadera
  3. http://www.barometern.se/noje_o_kultur/TT_n_je/the-facer-gor-comeback(871289).gm

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.