fredag, september 19, 2008

Fick en fin present

Fick en mycket fin present av min gode vän Fredrik. En fördröjd födelsedagspresent kan vi kalla den. I det inslagna paketet fann jag en bok som jag tänkt köpa, Resa genom ensamheten skriven av den store Plura.

Den innehåller minnen och berättelser från Pluras liv berättade vid olika tillfällen. En del av innehållet härstammar från Pluras Svarta Blogg och boken kommer att passa utmärkt i vår bokhylla. Tror dock att den hamnar på toaletten tills vidare. Jag har, som väl alla män har, en förkärlek för att läsa på skithuset. Och för egen del så tycker jag att inte att det passar med skönlitterära verk när man sitter där. Det ska vara relativt korta stycken som man snabbt kan avsluta. Och att boken hamnar i mitt sällskap inne på hemlighuset, det är ett bra betyg. Inte många böcker som tar sig ända dit, in på det allra personligaste planet.

Tänkte för övrigt en annan grej gällande Eldkvarn igår. Lyssnade på mp3 och hade Eldkvarn i lurarna igår när jag nattade dottern. Brukar göra det och jag brukar även läsa samtidigt. Viss musik går det dock inte att läsa när man har i öronen. Eldkvarn är ett sånt band. Man fastnar i Pluras text istället för i bokens text. Helt hopplöst.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.