onsdag, september 17, 2008

Ska Telenor verkligen hållas ansvariga för detta?

Såg ni på PLUS igår, kl. 21:oo i SVT1?
Det härliga konsumentmagasinet med den hetsige Sverker Olofsson i spetsen. Igår handlade det bland annat om en saftig mobiltelefonräkning från Telenor efter att en telefon blivit stulen i utlandet. Eftersom att jag jobbar åt en konkurrent i samma bransch så tyckte jag detta var intressant.

Mannen i fråga hade blivit av med sin mobiltelefon under en utomlandsvistelse. Det tog honom dock två dagar att få tummen ur och spärra abonnemanget. Vid hemkomsten så blev chocken total när räkningen på drygt 26000 damp ner i brevlådan. Det jag nu undrar; hur kan man hålla Telenor ansvariga i det här fallet? Nu språkar inte jag på nåt sätt för Telenor, det här hade kunnat gälla vilken operatör som helst.

Tyckte lite synd om den utsända kvinnan som fick stå och försöka svara på Sverkers smattrande frågor. Jag har ju själv en del insikt i det här då jag själv försörjer mig på det. Om en telefon blir stulen så MÅSTE man ju själv ringa till kundservice och spärra den. Hur i helvete ska operatören annars veta att den ska spärras?

Historien som gubben drar har vi hört förr,"tryck där och tryck här, men jag kom aldrig fram". Det handlar om tålamod och att lyssna vad som sägs i menyerna. Kan absolut inte förstå hur man kan hålla Telenor ansvariga här. Det är kundens ansvar att spärra telefonen om den blir stulen. Och hur kan man veta att telefonen verkligen blev stulen? Nåt försäkringsbolag måste väl kunna rycka in. Så fungerar det väl i alla andra fall?

Om jag har inbrott i min lägenhet så är det väl inte hyresvärden som får stå för kostnaderna?

Länk till programmet på webben finnes här!


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.