fredag, oktober 17, 2008

Dagens Danko

Blev pratandes om Danko Jones med en kollega på jobbet som just den dagen bar en Danko Joneströja. Vilken fantastisk trio! När jag upptäckte Danko var det en sån där riktig käftsmäll som jag gärna kallar det. Jag blev helt såld direkt. Danko själv besitter en otrolig karisma och har en fantastisk energi på scenen. Senaste plattan har jag mest klankat på och aldrig riktigt gett en chans. Tycker att det kändes som att de mjuknat en aning och svängt över mer åt något popliknande. Tänkte stoppa in den i spelaren nu och försöka ge den en andra chans.

Det här klippet är från Hultsfredsfestivalen 2002 och det var just med den här spelningen som Danko vann mitt hjärta. Det här var min första kontakt och här blev jag helt såld.

Danko Jones - Cadillac




Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.