fredag, oktober 17, 2008

Snooze

Att snooza på morgnarna gör dig sömnigare skriver Aftonbladet. Jag har invändningar. Det stämmer inte i mitt fall. Det kan förstås ha att göra med huruvida man är utsövd eller ej när det är dags att kliva upp. Jag inbillar mig själv att jag är det, utsövd alltså. När klockan, eller telefonen rättare sagt ringer på morgonen, oftast 05.30, utnyttjar jag snoozefunktionen. 05.39 ringer det igen och jag nyttjar ännu en gång snoozefunktionen. När den sedan ringer nästa gång är klockan 05.48 och jag studsar upp direkt. Inga konstigheter eller problem. Då har jag i regel sovit sju timmar och mer än så behövs inte.

Just idag genomförde jag exakt samma process, men den började en halvtimme senare eftersom jag börjar jobbet senare. Så int´ håll ja mä om den där artikeln int´.

Godmorgon

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.