fredag, oktober 31, 2008

Ensam pappa

Har varit ensam förälder här hemma en stund nu. Mamman i huset gick ut med vänner och åt middag igår och eftersom att jag är ledig idag så tyckte vi att det var en bra idé att hon inte åkte hem i halkan i natt. Sommarsulorna sitter fortfarande på bilen. Istället spenderade hon natten hos sin svärfar, alltså min far. Ett förtydligande bara.

Tycker att det är så skönt att vara ensam hemma med dottern. Inte det att jag inte vill ha min kära sambo hemma men det är härligt att bara rå om Stina ensam någon gång ibland. Bara vara pappa fullt ut. Och eftersom att hon är en liten ängel så är det inte några som helst problem. Allra mysigast är nog på morgonen, när hon vaknat och jag hämtar in henne till mig och vi ligger i sängen tillsammans. Först får hon en flaska välling och sen ligger vi och diskuterar. Hon drar gärna i mitt hår och nyper mig gärna i näsan. Och hon vill gärna låna min mobiltelefon och ligga och lyssna på alla ringsignaler. Det här är härliga grejer. Obeskrivliga för de som ännu inte hunnit bli fäder tror jag.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. ...och snart får även jag rå om Stina(och er) en stund då jag kommer hem till Ljusne om ca 3 timmar :D

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.