fredag, oktober 31, 2008

En halväcklig grej

En grej jag har funderat på flera gånger. Ingen stor grej men ändå. Jag är på jobbet, jag går på toaletten. När jag står där, eller sitter beroende på ärende, så ser jag små gulgröna prickar här och var på väggen bredvid toalettstolen. Tittar lite närmare och ser att det är ju för fan snorkusar! Äckliga, gröna snorkråkor!

Vi har många toaletter på jobbet och i undersökande syfte provar jag en annan toalett än den närmaste nästa gång det krisar. Och visst, samma sak även där. Fullt med små gröna gynnare på väggen. Hur fan? Jag förstår att folk slår två flugor i en smäll och rensar näsan samtidigt som de rensar röret. Men vilken dum jävel kladdar snorkråkan på väggen?! Hade det här varit på en högstadieskola hade det inte förvånat mig det minsta. Där sitter det snorkusar lite överallt, inte bara på toaletten. Men det här är en arbetsplats med vuxna människor. Förstår inte det här riktigt. Beter sig verkligen folk på det här viset?

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. Torkade, så den mesta smaken hade nog gått ur.

    SvaraRadera
  2. Okej jag förstår.

    SvaraRadera
  3. Inte bara halväckligt utan jätteäckligt! På mitt kneg finns det varelser som lämnar kvar grejer i muggen - utan att spola! Då snackar vi inte kråkor, nej! Hur är vissa funtade?! Kameror på muggen - ett måste.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.