söndag, oktober 19, 2008

Fototriss - Skyltar

Tänkte delta i veckans fototriss idag. Något jag tänkt gjort många gånger förr men det har alltid kommit annat emellan. Men idag gör jag debut. Dagens tema är skyltar. Söndagspromenaden i det fina höstvädret vigdes därför åt att leta skyltar. Njae, inte leta skyltar, men fota de skyltar som passerades. Här är mitt triss i skyltar.

Herr Gårman - snart ett minne blott?


Stopp - vågar jag fota?


Åängsvägen - där bor ju vi


Andra bloggar om: , , ,

15 kommentarer:

  1. Kul att ännu fler hänger på Fototriss - den i mitt tycke bästa fotoutmaningen! :-)

    Jag gav mej också ut på skyltjakt idag - och herre gud vad många skyltar det finns!?! (Mest förbudsskyltar... Hm!?).

    Gillar din andra bäst! :-)

    SvaraRadera
  2. Herr Gårman jag, det ska vara jämlikt så nu kostas det på med nya skyltar, fast det kan bli ojämlikt ska det finnas två vid varje övergångsställe kan jag undra över. Eller blir det varannan herrarnas?

    Stopp och belägg finns det gått om.

    Gatuskylten snyggt fotat.

    Avsändare Margareta

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder, speciellt första. Ha det bra.

    SvaraRadera
  4. Att ge sig ut på skylt jakt en söndag är en skojig händelse.
    Mycket förbuds skyltar är det...
    Din sista har du fotat fint

    SvaraRadera
  5. annakk:
    Som sagt, jag har länge tänkt hänga på fototriss och äntligen blev det gjort!

    Tack förresten

    margareta:
    Vet inte hur de löser skyltjämlikheten. För min del kvittar det faktiskt.

    tack för kritik

    nilla:
    Tack!

    carina:
    Speciellt i det vackra vädret.
    Mycket förbud. Så sant. Tack tack.

    SvaraRadera
  6. Hej.
    Vilka härliga bilder.
    Tror nummer två blir min favorit.
    Den lös upp med sin röda färg på texten.
    kram Synne.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker din andra bild är härligast. Den sista är bäst fotad. Den första är ju den som ger oss fotgängare passage så den får bli min favorit.
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Väljer mellan 1:a o 3:e
    mmmmm jag väljer nog den tredje
    snygga bolder alla tre
    Ha dé!

    SvaraRadera
  9. Sjyssta skyltar! Svårt val men nr.2blir min favorit av någon anledning!! Lev väl!

    SvaraRadera
  10. Jansson, scyssta bilder du tagit idag! Perspektivet på gåman gör att jag röstar på den bilden!

    Välkommen till fototriss!

    SvaraRadera
  11. Den där första blå-blå bilden blev min favorit.

    SvaraRadera
  12. Herr gårman röstar jag på. Man ska va värna om de utrotningshotade... :D
    (Den tredje bilden kommer på god andraplats...)

    SvaraRadera
  13. Riktigt närgångna studier av skyltarna. Snyggt!

    SvaraRadera
  14. Snyggt med blått mot blått! Jag har också fotat honom ett par gånger, han är tacksam att ha som modell. m

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.