söndag, oktober 19, 2008

Putsa fönster

Funderar på om jag ska putsa fönstren här hemma. Solen ligger på och avslöjar på ett högst obarmhärtigt sätt att det är absolut nödvändigt att putsa fönstren. En tråkig syssla som jag inte kan dra mig till minnes att jag praktiserat speciellt många gånger. Vi brukar bara putsa fönstren när vi flyttar vårt bohag. Det har fungerat hittills då vi sällan eller aldrig bott längre än 12 månader på samma ställe. Nu har vi bott här i 17 månader snart och jag vill inte påstå att fönstren var speciellt rena när vi flyttade in heller. Så det går inte att smita längre.

Jag gjorde ett putsförsök i våras men gav upp rätt snabbt. Det blev inte så rent som jag hade hoppats och då försvann min lilla motivation. Brukar använda tidningspapper när jag gör ren speglarna i badrummen och försökte med det på fönstren. Det funkade inte lika bra, tyvärr. Läst någonstans att det ska vara diskmedel, trasa och gummiskrapa. Helst inte samma skrapa som man har i duschen. Men jag har ingen annan.

Okej, jag gör det. Jag ger mig på det här nu. Det är skönt att vara ute. Insidan kan vi ta senare. Måste ändå vara skitigast på utsidan.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.