torsdag, oktober 16, 2008

Min garderob

Jag har någonting här hemma som skulle göra alla modebloggare gröna av avund. Något jag kliver in och ser mig om i varje morgon. Pratar naturlitgvis om min garderob. Jag har en walk-in-closet spm det kallas i modevärlden. Just min garderob är mer av slaget walk-in-closet/skrubb/ställe där vi lägger sånt som inte får plats någon annanstans. Men bland all bråte finns där också en del kläder. Periodvis har jag dock ett problem om morgnarna när jag går in där och ska botanisera bland plaggen. Det tycks inte vara så stor del av kläderna som passar mig, storleksmässigt alltså. Ett gissel, utbudet blir mer och mer begränsat.

Tydligen är det så att när jag vaknar varje morgon så tycks jag ha laddat på min optimism under natten och tror med all säkerhet att den där skjortan som för en vecka sedan var lite för tajt över ryggen och knakade när jag böjde mig framåt, den kan jag nog få på mig i dag. Så är oftast inte fallet tyvärr. Gjorde misstaget idag och överskattade min fitness å det grövsta. Skjortan jag krängde på mig såg ut att vara figursydd trots att den inte var det. Och jag kan meddela att det inte ser bra ut. Tryckknapparna över magen knäpptes upp vid djup andhämntning. Så nu sitter jag här i morgonrocken med nedslagen blick och vet inte vad jag ska ta på mig.

Gomorgon.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.