lördag, oktober 18, 2008

They saw birthmarks all over her body

Kan egentligen någon ha missat megahiten som den kanadensiska gruppen Crash Test Dummies prånglade ut under 1993? Den som heter Mmm, mmm, mmm. Tror inte det. En av tidernas största hitlåtar. Och den är också fantastiskt bra och en sån man inte tröttnar på. Jag har den där skivan i skivstället, God Shuffled His Feet, heter den. Bandet har gjort ett par skivor till men dom har jag inte hört. Men just den här plattan, från 1993, tycker jag är djävlar i mig helt fantastisk.

Det är inte bara just den stora hitlåten som är en höjdare. Det finns fler. Hela låtlistan är gedigen rakt igenom, med några som sticker ut lite extra. Musiken är svårdefinierad kan jag tycka. Den hamnar i ett trivselfack hos mig. Musik som jag mår bra av samtidigt som det är musik som passar att lyssna på när jag mår mindre bra. Gott folk, om ni inte redan har gjort det, så ta en allvarlig titt, eller lyssning på detta album. Och lyssna vilken grymt härlig röst han har, vokalisten. Brad Roberts heter han.

Mmm, mmm, mmm......................In the days of the caveman



Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. Djävlar i mig Jansson, instämmer!

    SvaraRadera
  2. Djävlar i djävlar i mig Karlsson. Instämmer i att du instämmer!

    SvaraRadera
  3. Håller med både J-sson & K-sson
    Fast den har några år på nacken händer det ganska ofta att den
    snurrar i CD-växlaren

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.