måndag, november 17, 2008

Att lista saker

Att ranka grejer genom att göra listor känns alltid som en bra idé de kvällar när jag ligger i sängen och inte kan sova. Det gjorde jag igår kväll. Listade upp en jävla massa saker i skallen och tänkte att "dom här listorna kan jag skriva ner i bloggen senare". Nu minns jag inte vad jag listade, för jag somnade. Det för mig självklart in på ämnet för den listan jag tänker göra nu. Placeringarna löper från 5 till 1 och där 1 givetvis har högst ranking, även om det listas längst ner.

Fem saker att göra när man inte kan sova.

5. Läsa - somnar och får ett vasst bokhörn i ansiktet
4. Lyssna på musik - somnar och örsnäckan sitter fast i örat
3. Flöjta - kladd och aldrig diskret i vattensäng
2. Räkna får - tjatigt
1. Göra listor - oslagbart

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.