onsdag, november 12, 2008

Dagen

Idag är det fullspäckat. Jobbet tar upp min tid mellan 9:15 och 18:30. Därefter måste det gå undan upp till Hällåsen för årets hemmapremiär. Bör hinna utan större problem. Åter hemma runt tioblecket. Huvva.

När jag ändå har tid så måste tipset inför kvällens matcher färdigställas. Full omgång innebär att det rullar nystan på sju arenor ikväll.

Bollnäs - Sandviken 4-2
Det smärtar, men jag tror att Bollnäs vinner hemma.

Örebro - Gripen 4-4
Oavgjort känns gångbart i ett möte mellan två potentiella bottenlag.

Västerås - Hammarby 8-4
Huvva. Högriskmatch? Hur ska det går för de spelare som lämnade Västerås för rivalen Hammarby?

Vetlanda - Villa 5-2
Smålänningsgänget mot svängänget. Idag svänger det mot Småland.

Sirius - Kungälv 6-1
Ikväll vinner Sirius. Nykomlingen kan inte hota på Studenternas.

Vänersborg - Edsbyn 2-4
Det här är svårtippat. Oavgjort förra säsongen. Hmm. Nä, det blir bortaseger.

Broberg - Motala 5-5
Det taktiska tipset får tjänstgöra även denna säsong. Det är nog dock ganska troligt att matchen slutar med hemmaseger, 8-3.

Alla matcher startar 19:00!

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. Inte vara ödmjuk på fel sätt.
    De e klart Broberg vinner, kan inte tänka mig annat.
    Annars håller jag med du.

    SvaraRadera
  2. 5-5, vad är det för jävla påhitt?? :-)

    SvaraRadera
  3. Mina herrar. Ni måste hänga med. Det är ett taktiskt tips som under stora delar av förra säsongen funkade utmärkt. Har ju skrivit 8-3 ser ni väl.

    SvaraRadera
  4. Fan vad härligt fel du hade i Bollnäsmatchen.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.