fredag, november 21, 2008

DagensTips

Fredag och hemmamatch. Kan det bli mycket bättre? Två gula lag drabbar ikväll samman på Hällåsens isparkett, laget från smålandsskogarna Vetlanda och hemmalaget Broberg givetvis. Det här är högintressant. Vetlanda befinner sig på fjärdeplats i tabellen, vi finns en plats och två poäng bakom. Lagen brukar vinna sina respektive hemmamatcher. Väderprognosen säger mulet, men någon minusgrad. Det duger. Så länge det inte blir nederbörd.


Tråkiga nyheter i Broberg. Sveriges snabbaste spelare, Stefan Larsson, har med största sannolikhet spelat färdigt för säsongen. Ett trist besked för Stefan själv och ett enormt avbräck för Broberg givetvis. Men vi gräver inte ned oss! Det dräller av kompetens i laget.

Ber en stilla bön att Stefan ska krya på sig. Hjärtsjukdomar är inget att leka med. Hoppas för hans egen skull att han blir återställd och inte behöver dras med der här resten av livet.


Nu ska jag tippa!

19:00 Bollnäs - Gripen 7-3
Ikväll kommer den första för Bollnäs. Kan inte tänka mig annat.
19:00 Broberg- Vetlanda 5-5
Ganska givet tips. Taktiken, taktiken sa jag.
19:00 Hammarby - Motala 9-4
Bajen hemma på en fredag = svårt
19:00 Västerås - Edsbyn 4-5
Huvva, svårtippat. Men jag sätter slanten på Byn

Önskar herrar josephzohn och björn lycka till ikväll. Han josephzohn får finna sig i att inte vara lyckönskad i mer än tipsen.

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. Tråkigt med Larsson, men vi får hoppas han blir bra och att Broberg kan fylla luckan.
    Vad gäller ikväll så hoppas jag kunna vara där. Blir nog en kul match men jag tror på hemmavinst.

    SvaraRadera
  2. Väldigt tråkigt för Larsson som sagt. Vi fyller luckan, så länge truppen är hel.

    SvaraRadera
  3. Antar det var en härlig vinst.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.