torsdag, november 27, 2008

Den dagliga

Har ganska nyss avklarat den dagliga bussresan. Det finns några saker som jag hängt upp mig på med att åka buss. En grej är det här med vart man väljer att sätta sig. Jag brukar, om det är möjligt, sitta på samma plats varje gång. Fyra sätespar bakom mittendörren på höger sida i färdriktningen. Alltså på samma sida som dörrarna. Finns inte den ledig tar jag någon annan plats på höger sida. Just det här med att sitta på rätt sida är viktigt. Igår när jag åkte hem fanns det ingen ledig plats på höger sida och jag blev således tvungen att ta den jävla vänstersidan. Fullkomlig katastrof. Närmast vägen är ju läskigt att sitta. Och det blir ju helt bakvänt.

En annan grej. Dom där elektroniska skyltarna som hänger i taket på bussarna och visar vilken som är nästa hållplats. Vad fan fyller dom för funktion? Alltså, jag fattar ju grejen med dom och det är inte så dumt tänkt, speciellt i de fall det är mörkt ute. Men dom visar ju aldrig rätt hållplats. Sackar efter 4-5 hållplatser. Då faller liksom funktionen bort.

Godmorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.