onsdag, november 26, 2008

Gissa vad - del 2

Dags för period två i den mycket trevliga gissningsleken. Flera lokala bloggar håller igång med gissningslekar och det är väl skoj. Nu kanske det blir klurigt. Nu ska ni, mina vänner, gissa vilken låt det är som döljer sig i den lilla videon här nedan. Kan ju tyckas enkelt kanske. Men kruxet är att låten spelas baklänges.

Vore för övrigt tacksam om ni ger fan i att försöka trixa till det och vända låten rätt. Ingen svår manöver men jag ser gärna fairplay. Alltså, vad heter gruppen och vad heter låten? Låten är inte från början kanske jag ska tillägga. Eller rättare sagt, den är inte från slutet. Två pinnar till rätt svar och endast rätt på båda frågorna ger poäng.

Bonuspoäng till den som ser vart bilden i videon är tagen.



Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

  1. Hej! Nu tänker jag inte ge de andra något mer försprång. Min gissning är, eller gissning, jag vet att det är Ramones med låten Pet Sematary.

    SvaraRadera
  2. Men jävlar Hoffa, nu var det nog bara du som var vaken. Svaret är givetvis rätt. Två poäng till dig!

    Ett stycke bonuspoäng finns fortfarande att inhämta...

    SvaraRadera
  3. ehh..jag gissar på Pet Sematary av Ramones.

    Vadå tjuvkikat på tidigare kommentater? Jag fattade det ju ändå:P

    SvaraRadera
  4. Vem som helst ser ju att bilden är tagen ute i skog'n!! ;)

    SvaraRadera
  5. lina: tror absolut inte att du tjyvkikat. Men det gäller ju att vara först också!

    sara:
    Kunde vara rätt svar, men det är inte det jag söker.

    SvaraRadera
  6. Syns klart och tydligt att det är Vänersborgs isstadion igår kväll strax efter 21 eller rättare sagt i den 94:de minuten. En ensam supporter kvar och funderar på vad som hände....

    SvaraRadera
  7. Hannu:
    Applåderna slutar aldrig. På fullaste allvar kan jag säga att det var det svaeet jag tänkt mig. Eller inte exakt, jag hade tänkt mig Älgarnas sektion på Vänersborgläktaren som svar men detta duger fullgott. 1 pinne till dig och du är nu med i tävlingen!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.