söndag, november 02, 2008

Fototriss - Kyrkor

Förra veckan missade jag. Veckan tema i fototriss är kyrkor. Har knappt varit utanför dörren idag och definitivt inte sprungit och fotograferat kyrkor. Fick göra ett dyk i arkivet och visst, där fanns det faktiskt några. Har valt ut dessa och valt att presentera dom i svartvitt. Blev på något sätt en kuslig känsla över det hela.


1: Trönö nya kyrka
- uppförd 1895 men sedan storbranden 1998 har kyrkan bara ett halvt kyrkorum och halvt torn. Ändå så pampig. En väldigt stor landsbygdskyrka när den var i sin fulla storlek.



2: Skogs kyrkoruin - invigd 1324, övergiven på 1600-talet. Idag bara en stenhög.




3: Trönö gamla kyrka - kanske Sveriges bäst bevarade medeltida kyrka. Byggd på 1100-talet. Otroligt inspirerande plats att vara på.



Andra bloggar om: , , , , ,

15 kommentarer:

  1. Jättesnygga svartvita bilder. Gamla vackra kyrkor.

    SvaraRadera
  2. Snyggt att fota i svartvitt. Bild nummer två är nog den jag gillar bäst.
    Synne.

    SvaraRadera
  3. Bild nummer 3 blir min favorit bland 3 fantastiskt fina bilder
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Tredje bilden gillar jag mest.

    SvaraRadera
  5. Åh, trean blir min favorit. Jättevacker.

    SvaraRadera
  6. Trean blev klar favorit hos Dej, underbar bild!

    mvh //annette

    SvaraRadera
  7. Jag gillar allt gammalt så jag gillar "stenhögen" bäst!

    Snygga bilder allihop annars!
    ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  8. Fina blider alla tre av kyrkor och när de är i sv/v - favoriten blev nr 2.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Ruinen är talande - vacker och lika "aktuell" som den bör vara år 2008.

    SvaraRadera
  10. Väldigt vackra och stämningsfulla bilder alla tre!

    SvaraRadera
  11. Fina bilder. Jag gillar nr tre bäst.

    SvaraRadera
  12. ättetjusiga bilder och jag får svårt att välja mellan tvåan o trean men den sista är nog den som iaf får min röst till slut=)

    SvaraRadera
  13. Snygga bilder på kyrktemat. Och intressant med lite historik omkring.

    SvaraRadera
  14. Fina bilder du tagit! Gillade den sista bilden bäst! =) /maria_6909

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.