onsdag, november 19, 2008

Kan jag lägga mig nu?

Har suttit och konverserat med min dotter i soffan hela kvällen ända fram till alldeles nyss. Hon ville inte sova. Hon gör så ibland, sover en timme och sedan är det hysteriskt skrik tills hon inte längre får luft och det enda som hjälper är att lyfta upp henne. Nu har hon precis somnat igen, tror jag.

Intalar mig själv att anledningen till att hon vaknar är att hon längtat efter sin pappa. Vi hann bara träffas i en knapp timme ikväll efter jobbet och hon ville ju förstås umgås mer. Och det är ju egentligen trevligt att vi får lite mer tid. Det bästa är ju dock att hon sover när klockan tickar mot midnatt.

Men nu har vi som sagt suttit och pratat om livets vedermödor. Stina sa mest "dadadadada". Klassiskt bäbistugg som hon precis börjat köra med. Jag sa mest "ja" och "precis". Tänkte att det var säkrast att hålla med för hon har humör det lilla livet.



Men se på henne. Trevlig tjej. Vi har mycket gemensamt.
Nu går jag och lägger mig.

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. jag skulle vilja hävda att du är något skäggigare...men annars så...jo

    SvaraRadera
  2. Skönt att få prata av sig lite. Det behövs.

    SvaraRadera
  3. lina:
    marginellt isåfall.

    hanna:
    absolut. tror nog att det spelade in att det var fotboll på teve också. hon ville se matchen

    SvaraRadera
  4. Klart ni e lika även om hon verkar ha en mer sympatiskt klädval i rött å blått.
    Fotboll e sövande...

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.