torsdag, december 04, 2008

Den har kommit

Med stor förväntan stegade jag mot brevlådan när jag kom hem efter jobbet ikväll. -Har du tagit in posten? frågade jag min sambo. -Ja, svarade hon. Bra, sa jag. Och där inne på köksbänken låg det, paketet. Innehållande Hunger Hotell. Jag vet inte varför riktigt, men jag har haft nästintill orimliga förväntningar på det här hotellet. Har bara hört två låtar innan och det har låtit lovande. Sitter i detta nu och lyssnar igenom alstret och än så länge är jag ej ett dugg besviken. Annars brukar nya album ta några varv på sig att riktigt sätta sig. Vi får se.
Ja, jag vet. Det har varit ett jävla tjat om den här skivan på sistone. Men hey! Eldkvarn är ett av mina absoluta favoritband. Topp 5 skulle jag säga.

Det finns ett hus söder om midnatt
på skylten står: Hunger Hotell
Och vi är på väg till Paradiset
vi är sommarnattens barn ikväll

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.