lördag, december 06, 2008

Det är svalt

Jag känner mig riktigt sval just nu. När det gäller bloggande alltså. Helt tömd på tankar och tyckande känns det som. Visserligen så är det inte så ofta det förekommer konstruktiva tankar eller åsikter på den här huvudläktaren, men ändå. Det händer.

Knepigt egentligen att man lägger ner tid på en massa knepiga och meningslösa grejer som bara läggs ut för allmän åskådan på en blogg. Det är väl en sak om man har en blogg som följs av tusentals läsare. Många bloggläsare tycks utveckla ett sjukligt intresse för sina favoritbloggare och det spelar ingen roll vad dessa bloggikoner maler på om i sina blogginlägg. Allt är intressant för den inbitne bloggläsaren. Då är det antagligen försvarbart att meddela vilken färg man har på kalsingarna och andra väsentligheter.

Men vem fan tror jag att jag är egentligen?! En vanlig enkel grabb från södra Norrlands kustland med nåt hundratal besökare om dagen. Vad har jag för anledning att komma med inlägg av det här slaget? Bör jag hålla mig till att producera intressanta och välskrivna texter? Borde jag egentligen blogga överhuvudtaget?

Kanske ska jag sluta med det här och avveckla den här bloggen för gott? Vad sägs om det? Ge mig ärliga svar nu, mina vänner och alla ni andra som jag inte känner.

Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

  1. Och då har du ändå ett hundratal läsare om dagen. Själv har man 20-30 stycken, kanske är det Karlsson som ska lägga ner...

    SvaraRadera
  2. "Life is like a rollercoaster" som man brukar säga eller sjunga med i Ronan Keatings listetta. Ibland känner man har nånting att berätta och ibland inte, men är det du som avgör vad som är bra eller dåligt? Är det inte läsarna?

    SvaraRadera
  3. Sen är det ju såhär att vad fan skulle du göra utan denna blogg?!

    SvaraRadera
  4. Hmm..ja. Jag har absolut inget annat att göra.

    SvaraRadera
  5. Hahahahahaha är du ute efter att jag ska skriva att din blogg är den bästa, jag kan inte leva utan din blogg, du måste fortsätta, du om någon får inte deleta din blogg ...

    För h*e, bit ihop luajävel, så här känner vi alla ibland, så här känns det ofta/alltid när det drar ihop sig mot jul, stressen över om tomten kommer mm mm mm mm

    Och sen skit i bloggosfären
    Bloggosfären?
    Vem bryr sig!!
    Du tillhör bandysfären, och gör man det, lägger man aldrig ner, amn kan ta ett tillfälligt avbrott då och då lämligtvis under sommarhelvetestiden ...
    Sen när isarna ligger där igen, då ...

    SvaraRadera
  6. Kan inte annat än hålla med herr J. Så e de ju.
    Man man funderar ju ibland vem som läser och varför?
    Livet e för kort för att tänka för långt.
    Broberg behöver dig så även vi läsae.
    Tänk även på mig å Karlsson ...

    Hitta inget i fröken "pippinett" Rosing?

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.