tisdag, december 16, 2008

Gissa vad - del 11

Det var alldeles för längesen jag hade en deltävling nu. Det ska det bli ändring på direkt. Okej, läs texten här nedanför. Det är ett stycke engelsk text.

"A single Volvo fighting in the wind on Tjörn Bridge
The theater in Pajala gives "The Deliverance"
Lapland arrow howling like a wild animal through the night
Farms quench their light"

Det jag vill veta är först och främst vilken låt detta textstycke kommer ifrån. Jag vill också veta vilken artisten som sjunger denna låt är och vad denne artist har gemensamt med vår käre Charlie Bullit. Kanske ställer till det lite för vissa det där med Bullit, men lusläser man dennes blogg så hittar man nog svaret ändå.

Tre poäng delar jag gärna ut till den som ger mig fullständigt rätt svar.

Andra bloggar om: ,

7 kommentarer:

  1. Det är ju vintersaga! Jag gissar på den gudomliga Monica Törnell som sångare. Och det hon och Charlie Bullit har gemensamt är att de båda druckit slattar på sisters.

    SvaraRadera
  2. Engblom:
    Jag kommer att ge dig 1 poäng för det utomordentliga svaret på den sista delfrågan. Haha. Tyvärr så är det fel. Men helt klart värt en poäng.

    Snabba dig med att hitta rätt koppling nu annars har du nog gett andra ett givet svar här.

    SvaraRadera
  3. Nu när man helt plötsligt blev personligen inblandad i tävlingen kanske man inte får svara men det skiter jag i. Räknas inte jag blir det jävligt lätta poäng för någon. Det är som Engblom redan klargjort Vintersaga med Monica Törnell men det han inte hade koll på är att Monica precis som Bullit har bott i Trönö, civilisationens vagga!

    SvaraRadera
  4. ha ha ha ha ha men det är klart att det ger fullpott för slattarna på sisters. Det måste det ha ha ha ha

    SvaraRadera
  5. Helt rätt Bullit och det kan ju tyckas som att du inte borde få delta i tävlingen. Det borde jag isåfall nämnt innan och eftersom jag inte gjorde det så räknas dina poäng.

    Men i den här tävlingen är det jag som bestämmer och jag kan dela ut stilpoäng lite hur jag vill. Därför har jag omvärderat och Engblom får inte bara 1 poäng för sitt svar utan han får hela 3 pinnar för det briljanta svaret, som för övrigt också är helt rätt.

    SvaraRadera
  6. Vafalls!!! Ska huvudläktarn likt Se & Hör bli högborg för smutskastning och ren förbannad lögn?! Bullit har aldrig druckit slattar på Sisters, Bullit lämnar slattarna!

    SvaraRadera
  7. Okej, det är möjligt att du inte dricker slattar. Du kan ju ha gjort det i något väldigt fattigt ögonblick. Men svaret var likväl jävligt roligt!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.