torsdag, december 04, 2008

Gissa vad - del 7

Vi tävlar lite ikväll också. Har svårt att bedöma svårighetsgraden även på denna. Tänkte dela ut hela fem poäng för ett fullständigt rätt svar. Så kom igen nu alla som ligger en bit efter täten.

1.Vem är mannen på bilden?

2.Vad är han egentlligen mest känd för?

3. Han gav en gång i tiden ut en låt som blev en stor hit, tillsammans med en annan svensk artist. Vad heter den låten och vad kallade sig de två tillsammans?

4: Vad har han egentligen för koppling till kvinnan på den andra bilden?



Andra bloggar om: ,

10 kommentarer:

  1. Jag kan ju svaren på denna också men jag kanske ska hålla inne med det en liten stund... Har inte rätt svar givits efter kl 12 imorgon gör jag ett ryck!

    SvaraRadera
  2. 1.Televinken.
    2.Televinken.
    3.Anita och Televinken.
    4.Se föregående svar.

    SvaraRadera
  3. Karlsson:
    Sådär säger du.

    Lina:
    Nja

    SvaraRadera
  4. Lite mer mitt bord, tack.
    Enkelt, tror jag ... ? utom fråga 3 och låtens namn. men den löste Mikale Ramels hemsida åt mig.
    Är det fusk eller....
    1. Mikael B Tretow
    2. Producent åt bl.a. ABBA
    3. Mikael & Mikael
    "This is our family"
    4. Antar att det är att hon gjorde Televinken och han Trolles trefikradio vilket var en s.k. uppföljare till Televinken.

    SvaraRadera
  5. Kom igen björn. Inte helt rätt svart på tredje frågan. Ta den snälla!

    SvaraRadera
  6. Om låten då heter
    "Lovin' enemy"

    SvaraRadera
  7. ... eller är det så att du är senare i tid och menar "Hubba hubba zoot zoot" tillsammans med Ted Gärdestad?
    Dom hette Caramba på skivan.

    SvaraRadera
  8. Men vaffan! Hävdar fort att jag har rätt. Han är misstänkt lik televinkens röst!

    SvaraRadera
  9. björn:
    Hubba hubba zoot zoot! Rätt!
    Fem poäng till dig!

    lina: du hade ju rätt i ett nästan är inblandad i televinken. Som björn sa, han gjorde uppföljaren

    SvaraRadera
  10. Men satan.... jag går nog aldrig in hä nå mer.... Får ju en annan att framstå som en lobotomerad idiot.....

    Ingen aning på en fråga, förutom att hon såg ut som televinkens morsa :)

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.