söndag, december 14, 2008

Märklig is

I morse när jag gick ut för att skrapa rutorna på bilen möttes jag av något märkligt. När jag skred till verket och började skrapa tog det tvärstopp. Det var ungefär som att försöka skrapa bort isen på en curlingbana. Det var ingen vanlig bilrutefrost jag hade att göra med här, utan det var riktig is. Väderomslaget i natt måste ha ställt till detta. Det gick från runt 10 grader minus till någon plusgrad under natten. Men det känns som att någon form av nederbörd också måste varit inblandad.

Hela bilen var insvept i en knottrig isyta. När jag väl fick hål eller sprickor i isen kunde jag plocka bort hela isflak från rutorna. Det hela var mycket märkligt och bisarrt tyckte jag då. Men nu vet jag inte, det kanske inte är så konstigt. Skitsamma.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

  1. Sådär kan man nästan beskriva mitt möte med dig andra gången. Småhård i början och lite väl hård andra gången. Ja du fattar. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag var faktiskt med om exakt samma fadäs igår. Islagret såg ut som en obrytbar mur men när man väl fick till ett litet hål blev det skitstora isflak. Mycket skumt.

    SvaraRadera
  3. hoffa: Hard rock?

    koffe: mycket skumt

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.