torsdag, december 11, 2008

Underbart oljud

Det finns så mycket oljud som är underbart att ha i öronen. Jag är svag för oljud i vissa former. En av oljudsformerna jag gillar är det danska bandet Volbeat. Vissa stycken genererar mer oljud än andra men alla har gemensamt att de är underbara oljud. Låten här nedan innehåller ljuvligt gitarrmangel och ett jävla gung. Och låten, med tillhörande video, ännu längre ner är jag helt såld på. Det är mycket som är fantastiskt med det här bandet men främst två saker. Den otroligt sköna korsningen mellan stenhård och blytung metal och nåt slags rockabillysväng är en grej. Den andra är vokalisten Michael Poulsens röst vilken är som en blandning mellan James Hetfield och Elvis. Kanske inte Hetfield, jag vet inte, men han låg närmast till hands.

Ja, det var väl bara det jag ville säga. Tryck på play för fasen. Inte samtidigt på båda.

Volbeat - Caroline Leaving


Volbeat - Sad mans toungue


Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.