torsdag, december 11, 2008

Varifrån vill du åka?

Fick för mig en ganska barnslig grej idag, men absolut nödvändig att testa en dag som denna. Minns att man hade kul åt det här när man var yngre. Ni vet, Statens Järnvägar har en informationslinje man kan ringa och få information om tidtabeller och köpa biljetter, antar jag. Det roliga, hur roligt det nu egentligen är, med det här är att man själv får säga varifrån och vart man vill resa. Detta bäddar för lustiga missförstånd när datakärringen i andra änden inte fattar vad man säger.

Som den mogna man jag ändå är fick jag för mig att svara "Bajs" på frågan om varifrån jag ville åka. Min förhoppning om vilken stad datakärringen skulle upprepa var solklar. Och det bästa var att den infriades. Ge mig ett break nu, det här skedde sent på eftermiddagen idag och jag var jävligt trött efter en sömnlös natt. Jag brast ut i ett asgarv. Ju mer jag tänker på det så inser jag att det inte var speciellt kul. Men samtidigt kan jag inte helt avfärda det som bara barnsligt för lite kul är det. Och ganska väntat.

Antar att de flesta listat ut vilken stad det handlar om. Annars kan ni ju alltid testa själva. Telefonnumret är 0771-757575.

Delar ut en poäng i tävlingen till den som först ger mig rätt svar för övrigt. Vilken stad alltså.


Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

  1. Måste ju vara Bollnäs

    SvaraRadera
  2. Rätt svar och en enkel poäng.

    SvaraRadera
  3. Dags att uppdatera poängställningen.
    Noga det här

    SvaraRadera
  4. Hoppsan, råkade ge poängen fel där. Björn fick den istället, sorry.

    SvaraRadera
  5. Satan. Jag hinner aldrig på dessa enkla poäng.

    SvaraRadera
  6. Jag gissar på Bollnäs!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.