onsdag, januari 28, 2009

Dagens Wunderbaum

Vilken kväll! Vi har inte vunnit på den där gudsförgätna arenan sedan 1994, när det gäller seriespel. Ikväll gjorde vi det, med besked. Ännu en femetta, nummer två denna säsong och jag myser.

Nu fick jag bekräftat ännu en gång att vi är en klass bättre än Bollnäs. Bara en sån sak. Hanna Hedlunds körslagsgäng var där och körade för oss i pausen och det var väl tur det, att det var några från Bollnäs som sjöng lite också. I övrigt hördes från hemmaläktaren bara ekot från bortaläktaren som studsade tillbaka, rätt i ansiktet på oss gulsvarta. Wunderbaum.

Bollnäsorna blir nog rejält mätta och belåtna ändå ikväll tror jag, då de tvingas äta upp alla stora ord de har hävt ur sig. Huvva, rena rama julbordet. Visst är det väl underbart när trätobröderna tvingas iväg med svansen mellan benen?

Sa jag det?
Sa jag 3-0, 6-4, 5-1, 5-1?
Våra resultat mot Bollnäs innevarande säsong. 19-6 i målskillnad. Svider det? Den "tuffa" banderollen som hängde från huvudläktaren var ett annat roligt inslag. "Orangeblåa hårdingar mot gulsvarta måsar". Vafan, har dom inte sett Hitchcocks Fåglarna där i Bollnäs. Kan dom inte ha gjort.

Jag sitter inte här och småler ska ni veta. Jag sitter här och skrockar och klappar mig på stormagen och lyssnar på Bob Marleys Buffalo Soldier. Ni vet, den som går såhär: Ojojoj ojojojoj, ojojojojojojojoj!

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Grattis
    Skönt att se att de kan bara de vill.
    Nu får vi väl hoppas slutspelsplatsen kan hållas.
    Jag hoppas ju även att Bollnäs kan ta sig förbi Vänersborg, med det är ju en annan fråga.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Det hoppas vi verkligen. Bollnäs borde också klara det tycker jag. Bortaspelet blir avgörande för deras del. Vi däremot är ju bättre på bortaplan i år...konstigt

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.