måndag, januari 19, 2009

Ett litet TP-test

Kom på att det var rätt längesen jag gjorde ett TP-test på min bredbandsuppkoppling. Vet att jag har haft ett program installerat på datorn för det där. Det hade jag tydligen tagit bort, för inte fan hittade jag det. Så jag googlade och klickade in mig på första onlinetest jag hittade. Tycker nog att jag ska vara nöjd med resultatet då min hastighet ska vara "upp till 8 mbit/s nedströms och 1 mbit/s uppströms". Eller vad tycks? Har jag anledning att gnälla?

Minns när vi precis hade flyttat hit och jag kopplade in det teknologiska. Först blev jag ohyggligt imponerad av att bredbandet hade flyttats så snabbt. Det skulle enligt supporten ta betydligt längre tid. När jag sedan gjorde ett TP-test och det uppmätte hissnande hastigheter på runt 20 mbit/s nedströms så gick jag i taket. Vafan har vi flyttat till för radioaktivt hus, tänkte jag. Men det visade sig att den tidigare ägaren inte hade flyttat sin uppkoppling. Så vi blev utan nät i nån vecka ändå. Typiskt.

Andra bloggar om:
, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.