tisdag, januari 27, 2009

Morgonsrocksfickor

Lade dottern att sova middag och passade själv på att ta en snabbdusch. Kände mig lite smutsig så en tvagning passade bra. Sitter nu i min morgonrock och funderar över det här med fickor på morgonrockar. Ganska värdelöst egentligen. De flesta, antar jag, har väl sin morgonrock stängd och knuten i midjan. Då blir ju en av fickorna nästintill obrukbara. Man lägger ju liksom sidorna omlott och drar sedan åt. En ficka försvinner ju. Ganska störande grej. På bilden här till vänster skymtar ändå den försvunna fickan men det beror på att jag har slarvat när jag stängt rocken. Morgonrocken borde konstrueras så att den där fickan sitter längre bakåt. Ett skönt plagg annars, morgonrocken.

Andra bloggar om:
,

5 kommentarer:

  1. "Ett skönt plagg annars, morgonrocken." - Inte bara skönt, utan helt oöverträffat som hemmaplagg. I fickorna kan man till exempel ha snus och mp3-spelare (som ju är ett måste när man står och diskar).

    SvaraRadera
  2. Tänk vad mycket man skulle kunna ha i fickorna om båda två gick att använda :)

    SvaraRadera
  3. jansson: det man inte har i fickorna får man ha i huvudet. :-D

    SvaraRadera
  4. mina går att använda lite halvt ;D brukar ha mobilen där i när jag går en tråkig söndag i morgonrock störe delen av dagen

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.