söndag, januari 18, 2009

Nära döden upplevelse

Jag råkade ut för en grej i eftermiddags. Vi var hemma hos svärpäronen och det vankades middagsbjudning. Jag kom direkt från jobbet och gick upp på övervåningen och slappade lite framför teven. När jag sedermera gick ner för trappan i godan ro så slant jag. Mina fötter bara gled i väg på trappstegen och jag såg mitt liv passera revy. Jag hamnade på rygg och dundrade neråt i rasande fart. Många tankar hann tänkas under de få tiondelar som passerade. Jag reste mig rätt fort efteråt och tyckte inte alls att jag hade skadat mig. Men jag känner mer och mer att jag nog blev lite mörbultad ändå. Ett finger är lite uppsvällt, tror att det klämdes mellan min halvtunga kropp och ett trappsteg. Ryggslutet smärtar lite och en av hälarna har fått sig en kyss. Kan bli spännande att se hur kroppen känns efter en natts sömn. Vore en smärre katastrof att vara skadad då det är mycket sport imorgon. På teve alltså.


Seriestrippen här ovanför visar händelseförloppet i stora drag. Bara så att ni har en bild av det.

Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

  1. Hahaha det skulle man vilja ha gjort en långfilm på.

    SvaraRadera
  2. Skulle blivit en jävligt kort långfilm det. Typ en kortfilm..

    SvaraRadera
  3. ...och hur känns det idag då?

    SvaraRadera
  4. Beror på hur lång tid man ska få se dig lida efteråt?! ;)

    SvaraRadera
  5. Sara: Jo, tack. Det blev inte så mycket värre. Lite ont i ryggen och fingret bara.

    Dennis:
    aha, du tänker så.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.