tisdag, januari 20, 2009

Ploga parkeringen, annars dör ni

Nu ligger det till såhär. När det snöar så måste snön också röjas bort. Annars blir det problem. Vi betalar en summa pengar till ett åkeri för att få detta gjort. Exakt hur mycket det är vet jag inte. Det snöade redan igår och det har kommit mer under dagen och kvällen. Men inte fan är det plogat någonstans runt i det här området. Nejdå, här låter man skiten ligga kvar och packas ihop ordentligt. Sedan blir det slaskväder och decimeterdjup sörja. Efter det fryser det på och blir isberg och omöjligt att ta sig fram. Då borde man bekämpa halkan, men det struntar man också i.

Det är lika varje gång. Jävla åkeri! Slog mig faktiskt också att jag sitter i styrelsen för vår lilla samfällighetsförening. På nästa styrelsemöte ska jag lämna ett förslag om att ställa ett ultimatum. Ploga parkeringen, annars dör ni.

Observera att det där hotet är ganska tomt. Jag sätter ner foten nu bara.


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.