onsdag, januari 14, 2009

Stora bloggpriset igen

Jag skrev tidigare att den här bloggen borde varit nominerad i minst två av kategorierna till Stora Bloggpriset. Det blev den inte, av någon outgrundlig anledning. Och det var väl kanske lika bra, för det storhetsvansinnet som det hade orsakat vet nog inga gränser.

Jag bryr mig egentligen mest om kategorin som innehåller vardagsbloggar, där ligger de flesta av mina favoriter. Fem bloggar är nominerade i den kategorin. Två av dessa följer jag slaviskt, en läser jag då och då och de två återstående har jag endast besökt någon enstaka gång.

  • Alex Schulman är nominerad och ligger väl också nära till hands när det gäller att kora slutsegraren, eftersom han, antar jag, har flest läsare av dessa. Just den bloggen läser jag ibland, med hyfsat ojämna mellanrum. Tycker också att den är just ojämn. Därför glömmer jag av den ibland.
  • Bloggfrossa är relativt nyupptäckt för min del. Har följt den runt ett halvår och är fast. Inläggen är ofta långa och nästan alltid arga. Många får en släng av sleven och jag tycker att Mikebike har en av landets bästa bloggare. Att besöka den här bloggen är nästan alltid underhållande.
  • Stationsvakt är den tredje bloggen jag följer av dessa och också den jag har följt längst. Skulle vilja sträcka mig och säga att johnnys betraktelser och bryderier som han samlar under namnet stationsvakt är min personliga favorit. Ja, så är det. Johnny, du har landets bästa blogg! Hör du det? Den innehåller väl egentligen allt och ibland inget, men det har fått mig att fastna. Jag vet exempelvis mycket mer om Skogås nu, än vad jag hade vetat om jag missat den här bloggen. Otaliga är gångerna jag själv har inspirerats och fått tips från nämnda blogg. Här lägger jag min röst.

Övriga nominerade i kategorin är Mymlan och Tonårsmorsa. Två bloggar jag är alldeles för dåligt bevandrad i för att ge utlåtande om. Kanske är det dags att läsa in sig även på dessa. Själv siktar jag på nästa år. Då har jag lite mer rutin och bör egentligen ta hem hela den här tävlingen kan man tycka. Nåja...

Andra bloggar om:
, , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Bloggarna. Kollar runt, allt detta glättiga pladder, aningslöst, overkligt, som existensfilosofin avslöjat, Reden, Verfall, Uneigentlichkeit, inautenticité, mauvaise foi... deprimerande. Folk behöver en hästdos Angst.

    SvaraRadera
  2. Jag följer din blogg också. Slaviskt - eftersom vare sig jag vill eller inte så ligger den i min rss-läsare. :-)

    SvaraRadera
  3. Kraxpelax: Din kommentar här är ju samma som hos mig. Du borde undvika det, annars är risken att folk börjar betrakta dig som ett troll.

    SvaraRadera
  4. kraxpelax: Okej. Då vet jag.

    johnny: Trevligt. Tvångsfäljer den alltså...;)

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.