tisdag, januari 27, 2009

Tvättstugan

Har precis slängt in en maskin mörk tvätt. En maskin mörk tvätt innefattar ungefär alla mina kläder, för jag har nästan bara mörka kläder. Tanken slår mig att jag inte kan förstå hur vi skulle klara oss utan egen tvättstuga i dagsläget. Man kan tvätta en maskin lite när man har lust, en om dagen exempelvis. Tänk förr, när vi bodde i lägenhet. Först ska man att boka en tid som passar, sen ska man komma ihåg att man bokat den tiden och sen går hela dagen bort till att tvätta. Det blev ju så, att man samlade tvätten på hög tills det att man inte hade ett rent klädesplagg att ta på sig. Huvva. Jag prisar gud för att vi ha denna tvättstuga vårt hus.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.