onsdag, februari 18, 2009

Dagens Slutspelsklara

Då vart det klappat och klart innan sista omgången. Det blev seger nere i Motala och slutspelet är fixat. Lätt som en plätt. Nu ska vi avsluta fint på söndag med ännu en seger. Om inte annat för att göra vårt jobb i den andra streckstriden, då vi möter Gripen. Vi vill inte bli anklagade för läggmatch.



Men förbundet? Lägg ner förbundet! Eller åtminstone förbundets websida. Den kraschade ikväll igen när trycket på liverapporteringen blev för stort. Problemet är att alla andra medier (Goalwire, SVT Text, Radiosporten) hämtar resultaten från samma ställe. Så det blev total resultattorka under slutskedet av omgången. Vi levde i total ovisshet. Det får inte vara så! Ramsin I, hör du mig??

Oroväckande nyheter i morgondagens lokala blaska dock. Vi hänger på ruinens brant när det gäller ekonomin. Det är vi visserligen inte ensamma om, men det här känns inte bra. Jag skulle behöva låna en liten sudd för att teckna lite aktieposter. Är det någon som kan förbarma sig? Jag behöver 700 000. Går bra med bara en halv miljon också. Maila mig här anders.jansson@soderhamn.com, så får du mitt kontonummer.

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.