måndag, februari 02, 2009

Min skolväg

Stationsvakt har med ett inlägg illustrerat sin skolväg när det begav sig på lågstadiet. Jag gör detsamma, med den skillnaden att det här är min skolväg till högstadiet, till Norrtullsskolan. Jag reserverar mig för att jag vissa dagar promenerade eller cyklade en annan väg. Tog mig ofta till skolan tillsammans med min vän Niklas som nästan varje dag hämtade upp mig på vägen, eftersom han bodde en bit längre bort från skolan. Men vissa dagar cyklade jag upp mot hans kvarter och då blev ju vägen helt annorlunda.

Den andra halvan av raksträckan där upp mot skolan är den fruktade Teaterbacken. Ska erkänna att det var mycket sällan som vi cyklade längre än 10 meter uppför den, innan vi pustande gav upp och hoppade av hojarna.

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. Hur långt är det då?
    Hur lång tid tog det?
    Var det en farlig väg? Mycket trafik eller så.
    ... bara undrade ...

    SvaraRadera
  2. Hur är det med lokalkännedomen Björn? ;)

    Från Trädgårdsgatan, tänk Sjukhuset, till Norrtullsskolan. Hur lång tid kan det ta, 10-15 minuter att gå?

    SvaraRadera
  3. Lokalkännedomen är ypperlig men det var väl bara information som jag räknat med att få och därför saknade.

    SvaraRadera
  4. Jaha, sorry för den bristfälliga!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.