måndag, februari 02, 2009

Telefonfunktioner

Det finns en funktion på mobilen som heter Track-ID. En ganska lämplig finess som hjälper dig om du hör en låt som du kanske tycker är bra men inte vet namnet på. Då spelar man helt sonika in en snutt som sedan på något vänster skickas upp på nätet för identifiering och återkommer med svar om vilken artist och låt det är. För egen del känns det här en aning försenat. Jag skulle behövt den här funktionen i början på 2000-talet då jag sprang på otaliga musikquissar.

Jag tänkte att det här kanske fungerar om man sjunger själv också. Började med att sjunga Blinka lilla stjärna men fick ingen träff med den. Gick på lite hårdare med Knockin on heavens door men utan lycka även där. Till sist rev jag av Beds are burning och när även det misslyckades gav jag upp och konstaterade att det inte fungerar att nynna på egen hand. En klart bristfällig och outvecklad funktion med andra ord.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.